NAL-kurs

500 kr
Ikke-medlem
500 kr

Å lede profesjonell kreativitet – minikurs for kreative som leder prosjekter, folk, eller firma.

På dette tretimers minikurset etter jobb får du innblikk i profesjonell kreativitet som personlig ledelsesutfordring og hva det perspektivet har å si for hvordan vi kan skape regenerative og kreative omgivelser. Lær om hvordan det profesjonelle utgangspunktet møter den personlige lederstilen – som et nødvendig fundament for å skape gode byggeprosesser.

Nysgjerrig? Ta turen etter jobb og få med deg dette minikurset i det nyrenoverte lokalet Byens tak (Rodeo/Fuglen) på Youngstorget i Oslo.

• Velkommen ved NALs fagavdeling
  • Hva krever profesjonell kreativitet av den enkelte?
  • Introduksjon til metode for å skape ønsket profesjonell, kreativ kultur i prosjektteam
  • Mikro-workshop i små grupper – skissere dine ønsker for profesjonell, kreativ kultur
  • Hva kjennetegner gode ledere innen profesjonell kreativitet?
  • Informasjon om pågående og nye lederkurs for arkitekter om ledelse av arkitektonisk kvalitet
  • Q&A / refleksjon i plenum (15 min)

Minikurset holdes av Thea Mikkelsen MA & MSc, som er en erfaren ekspert innen feltet profesjonell kreativitet.
Thea Mikkelsen gir en stemme til det bransjen er nødt til å snakke om: hvordan arkitekter kan utdype sin arkitektoniske praksis, kreativitet, prosjektledelse, samt hvordan å etablere og å utvikle tverrfaglig samarbeid.

Arkitekter er trent i å prosjektere arkitekturprosjekter. Prosjektledelse kommer med erfaring – om enn ikke nødvendigvis av seg selv. Tiden vi lever i krever økt bevissthet rundt ledelse. Å utvide ferdigheter innen profesjonell kreativitet tiltrekker og holder på gode medarbeidere, og gjør oss til bedre ledere. I en tid der presset fra alle kanter øker, kan nye lederferdigheter hjelpe til med å balansere kreativ produksjon og relasjoner til medarbeidere og kunder.

Hvordan får vi best gjennomslag for arkitektonisk kvalitet, på fagets premisser og gjennom vår personlige integritet? Uansett om vi er det bevisst eller ikke, har de fleste av oss utviklet en personlig "stil" for å gjennomføre et prosjekt fra første strek til ferdig bygg. Likevel er få arkitekter trent i å balansere den profesjonelle forpliktelsen og den individuelle lederstilen som kan skape avgjørende, positiv synergi for både prosjektet og teamet.

Arkitektledere som har gjennomført/går kurset Ledelse av arkitektonisk kvalitet (LAK) vil være til stede.

Adresse: Byens tak, Youngs gate 2a
Folketeaterpassasjen, 12.etg. (gamle Stratos)
Tirsdag 23.05.23 kl. 17 - 20

Pris: 500 kr for alle.

Det vil være betjent bar på taket :-)

Forbehold om at små endringer i programmet kan forekomme.
foto: NAL

Finn din pris
Vi har ulike priskategorier. Trykk på Meld meg på for å finne din pris.